Deskundigheidsbevordering

Deskundigheidstraject dans voor leerkrachten

Terug in de schoolbanken voor de fijne kneepjes van de Introdansmethodiek! Introdans’ deskundigheidstrajecten vergroten snel de danskennis en -vaardigheden van leerkrachten in het primair onderwijs. Leerkrachten leren tijdens dit traject zelf danslessen te ontwikkelen en te geven. Danservaring is niet nodig. 

De leerkrachten leren de opbouw van een dansles kennen en zijn na afloop van het project in staat om samen met de leerlingen een danspresentatie te maken, om (dans)beweging te gebruiken in andere lessen en muziek te zoeken en te kiezen. De leerlingen hebben ervaren hoe het is om in de huid van een danser te kruipen en door middel van een repetitieperiode een danspresentatie te maken en die uit te voeren voor ouders en leerlingen.

Introdans biedt in deze trajecten concrete handvatten van warming-up tot muziekkeuze. De dansdocent van Introdans coacht de leerkracht. Een introductiebijeenkomst voor de leerkrachten, meerdere danslessen op school, een presentatiedag, en een evaluatiebijeenkomst maken onderdeel uit van het traject.